Помощ

При проблем, не се колебайте да се свържете с нас, за съдействие. Благодарим ви!

За Контакти

GSM: (359) 0877 131 811
Email: info@bezgranici.bg

Всеки работен ден от 9ч до 17ч

Забравили сте паролата си?

Въведете Email, за да ви изпратим нова

Допълнителни материали


В тази секция ще откриете допълнителни помощни материали, които може да свалите свободно и да ползвате при запознаването ви с чуждия език.

Английски



Английската Азбука
Полезни Изрази

Испански



Испанската Азбука
Полезни Изрази


Европейска Езикова Рамка

Европейската езикова рамка поставя единни критерии за изучаване на чуждите езици, чрез тях вие можете да определите сами нивото си по даден език и да следите напредъка си в обучението.

A1 Основно ниво на владеене на езика

Разбиране при слушане - Разбирам познати думи и основни изрази свързани с мен, семейството ми и конкретното ми обкръжение, когато се говори бавно и отчетливо.

Разбиране при четене - Разбирам познати имена, думи и прости изречения, например надписи на обяви, каталози.

Говорене, участие в разговор - Общувам с прости изрази, когато събеседникът е готов да повтори по-бавно или да поясни и ми помогне да формулирам изказа си. Мога да задавам и отговарям на прости въпроси по познати теми или за това, от което имам непосредствена нужда.

Самостоятелно устно изложение - Използвам прости изрази и изречения, за да опиша мястото, където живея, и хората, които познавам.

Писане - Мога да напиша кратък лесен текст върху пощенска картичка. Мога да попълня личните си данни във въпросник (напр. името, националността и адреса си).


A2 Основно ниво на владеене на езика

Разбиране при слушане - Разбирам изрази и често употребявани думи свързани с всекидневието (лична или семейна информация, пазаруване, местоживеене, работа). Схващам основната идея в кратки и ясни послания и съобщения.

Разбиране при четене - Чета кратки текстове.  Мога да откривам точно определена и предвидима информация в често срещани текстове, като реклами, менюта и разписания. Мога да разбирам кратки и лесни лични писма.

Говорене, участие в разговор - Общувам във всекидневни ситуации, които изискват пряк обмен на информация по познати теми и дейности. Мога да участвам с кратки реплики, дори и да не разбирам достатъчно, за да водя свързан разговор.

Самостоятелно устно изложение - Използвам определен набор от изрази и изречения, за да опиша накратко семейството си и околните, условията си на живот, образованието и настоящата или предишната си професия.

Писане - Мога да пиша кратки и лесни бележки и съобщения. Мога да напиша обикновено писмо.


В1 Самостоятелно ниво на владеене на езика

Разбиране при слушане - Разбирам основните идеи във всекидневната реч по познати теми, използвани на работното място, в училище, през свободното време и т.н. Разбирам основната идея на радио - или телевизионни програми на актуални теми, или въпроси от личен или професионален характер, когато се говори сравнително бавно и отчетливо.

Разбиране при четене - Разбирам текстове,  написани предимно на всекидневен език или отнасящи се до работата ми. Разбирам пожелания, чувства и събития изразени в писмен текст.

Говорене, участие в разговор – Мога да се справям с повечето ситуации, възникнали в страна, където се говори съответният език. Мога да участвам без предварителна подготовка в разговори по теми, които са ми познати, лично ме интересуват или се отнасят до всекидневието ми (напр. семейство, свободно време, работа, пътуване, актуални събития).

Самостоятелно устно изложение - Мога да се изразявам по прост начин, за да разкажа преживявания и събития, мечтите, надеждите или целите си. Мога накратко да посоча причини и да дам обяснения за мненията или намеренията си. Мога да разкажа случка, книга или филм и да изразя отношението си.

Писане - Съставям свързан текст на теми, които са познати или ме интересуват лично. Съставям обикновено писмо, което описва личния ми опит или впечатления.


В2 Самостоятелно ниво на владеене на езика

Разбиране при слушане - Мога да разбирам сравнително дълга лекция или слово и дори да следя сложна аргументация на познати теми. Мога да разбирам телевизионни предавания и филми без много затруднения.

Разбиране при четене - Чета статии и доклади, свързани със съвременни проблеми, в които авторите изразяват особено отношение или позиция. Разбирам съвременен художествен текст в проза.

Говорене, участие в разговор – Общувам с лекота и непринуденост, което прави контакта с чужденци напълно възможен. Активно участвам в дискусии по познати теми, като пояснявам и подкрепям мнението си.

Самостоятелно устно изложение - Мога да се изразявам ясно и подробно по широк кръг от теми, които съответстват на моите интереси. Мога да развия гледната си точка по актуален въпрос и да обясня предимствата и недостатъците на различни възможности.

Писане - Съставям подробен текст по широк кръг теми, свързани с моите интереси. Мога да напиша есе или доклад, като предавам информация или излагам причини "за" или "против" дадено мнение. Мога да пиша писма, като подчертавам смисъла, който лично придавам на събития и преживени случки.


С1 Свободно ниво на владеене на езика

Разбиране при слушане - Разбирам продължителна реч, дори когато не е ясно структурирана и връзките не са ясно назовани. Разбирам телевизионни програми и филми без много усилия.

Разбиране при четене - Мога да разбирам дълги и сложни нехудожествени и художествени текстове и да преценявам стилистичните им особености. Мога да разбирам специализирани статии и дълги технически инструкции дори когато не са свързани с моята сфера на дейност.

Говорене, участие в разговор - Изразявам се гладко и непринудено без особено затруднение в подбора на думите. Използвам езика гъвкаво и ефективно за социални и професионални цели. Формулирам точно идеи и мнения и умело общувам със събеседниците.

Самостоятелно устно изложение - Мога да правя ясни и подробни описания по сложни въпроси, като включвам свързани с тях теми, да развивам определени моменти и приключвам изказването си по подходящ начин.

Писане - Мога да създавам ясен и добре структуриран текст и да представям гледната си точка. Мога да пиша по сложни теми в писмо, есе или доклад, като подчертавам съществените за мен моменти. Мога да избера съобразен с ответната страна стил.


С2 Свободно ниво на владеене на езика

Разбиране при слушане - Мога да разбирам без никакво затруднение говоримия език, както при пряко общуване, така и по медиите, и когато се говори бързо, при условие, че имам време да свикна с особеностите на произношението.

Разбиране при четене - Мога да чета без усилие всякакъв вид текст, дори абстрактен или сложен по съдържание или форма, напр. учебник, специализирана статия или литературна творба.

Говорене, участие в разговор - Без усилие участвам в разговор или дискусия на различни теми и съм добре запознат с идиоматични и разговорни изрази. Мога да се изказвам свободно и да изразявам точно нюансите на мисълта си. Ако срещна затруднение, намирам начин да изляза от ситуацията умело, така че другите да не го забележат.

Самостоятелно устно изложение - Правя ясно и точно описание и се аргументирам в подходящ за контекста стил. Мога да построя логично изказване и да помогна на слушателя да долови и запомни важните моменти.

Писане - Съставям ясен и добре структуриран текст в подходящ стил. Мога да пиша сложни писма, доклади или статии с ясна структура, така че читателят да схване и запомни същественото. Съставям резюмета или рецензии на текстове на професионална или литературна тематика.


"Образование без граници - прилагане на иновативни методи в чуждоезиковото обучение" BG051PO001 - 1.2.03 - 0458 - C0001
Инвестира във Вашето Бъдеще!
TOP

A wonderful serenity has taken possession of my entire soul, like these sweet mornings of spring which I enjoy with my whole heart. I am alone, and feel the charm of existence in this spot, which was created for the bliss of souls like mine.

I am so happy, my dear friend, so absorbed in the exquisite sense of mere tranquil existence, that I neglect my talents. I should be incapable of drawing a single stroke at the present moment; and yet I feel that I never was a greater artist than now.

When, while the lovely valley teems with vapour around me, and the meridian sun strikes the upper surface of the impenetrable foliage of my trees, and but a few stray gleams steal into the inner sanctuary, I throw myself down among the tall grass by the trickling stream; and, as I lie close to the earth, a thousand unknown plants are noticed by me: when I hear the buzz of the little world among the stalks, and grow familiar with the countless indescribable forms of the insects and flies, then I feel the presence of the Almighty, who formed us in his own image.

Duis dictum tristique lacus, id placerat dolor lobortis sed. In nulla lorem, accumsan sed mollis eu, dapibus non sapien. Curabitur eu adipiscing ipsum. Mauris ut dui turpis, vel iaculis est. Morbi molestie fermentum sem quis ultricies. Mauris ac lacinia sapien. Fusce ut enim libero, vitae venenatis arcu. Cras viverra, libero a fringilla gravida, dolor enim cursus turpis, id sodales sem justo sit amet lectus. Fusce ut arcu eu metus lacinia commodo. Proin cursus ornare turpis, et faucibus ipsum egestas ut. Maecenas aliquam suscipit ante non consectetur. Etiam quis metus a dolor vehicula scelerisque.

Nam elementum consequat bibendum. Suspendisse id semper odio. Sed nec leo vel ligula cursus aliquet a nec nulla. Sed eu nulla quam. Etiam quis est ut sapien volutpat vulputate. Cras in purus quis sapien aliquam viverra et volutpat ligula. Vestibulum condimentum ultricies pharetra. Etiam dapibus cursus ligula quis iaculis. Mauris pellentesque dui quis mi fermentum elementum sodales libero consequat. Duis eu elit et dui varius bibendum. Sed interdum nisl in ante sollicitudin id facilisis tortor ullamcorper. Etiam scelerisque leo vel elit venenatis nec condimentum ipsum molestie. In hac habitasse platea dictumst. Sed quis nulla et nibh aliquam cursus vitae quis enim. Maecenas eget risus turpis.